Eurovelo kommentár nélkül

2016. december 22. Tahitótfalu hivatalosan is megkapja az anyagi támogatást az egészségház területének fejlesztéséhez, ahol mentő és tűzoltóállomás fog létesülni. forrás: MAGYAR KÖZLÖNY

2017. január 12. A kormány határozatban dönt, hogy az eurovelo6 nyomvonala a Szentendrei-szigeten menjen keresztül.  forrás: Netjogtár

2017. január 26. A szigetmonostori Képviselő-testület napirendi pontjára tűzi az eurovelo6 híd helyszíneket. Jegyzőkönyvek: írott valamint hanganyag

2017. február 09. Újságolóban megjelent Molnár Zsolt írása a híddal kapcsolatban:

– A Kormánydöntés alapján Szigetmonostorra is bejön a EuroVelo 6-os kerékpár út nyomvonala, majd hídon kapcsolódik Szentendrével. Tudható-e a híd és a kerékpárút nyomvonala?
MZS: – Az EuroVelo 6-os kerékpár út nyomvonal tervén két változat szerepel a hídra vonatkozóan. Az egyik a Határcsárdánál, a másik a Pásztor-révnél. A két hídhelyre korábban a Szentendre azt a nyilatkozatot adta, hogy a Határcsárdánál gyalogos-kerékpáros forgalmat biztosító és katasztrófavédelmi szempontoknak is megfelelő, mentő és tűzoltó autó áthaladását biztosító híd építésével tartja elfogadhatónak. A belvárosi hídnál azonban kizárólag gyalogos és kerékpáros forgalom biztosítható Szentendre határozata szerint. Szigetmonostor azt a hídhelyet támogatja elsősorban, ahol a mentő és tűzoltóforgalom biztosítható. Az idézett határozat alapján ez a határcsárdai hídhely. Folyik azonban egy egyeztetés Szentendrével, valamint az EuroVelo beruházással megbízott Minisztériummal a lehetőségek kiterjeszthetőségéről.
– Ez a kerékpáros híd külön hídként épül vagy az M0 beruházás kapcsán ígért híd kiváltására?
MZS: – A népszavazás bennünket autósforgalmú híd követelésére kötelez, ezért jelenleg az EuroVelo hidat külön kezeljük. Azonban kezdeményeztük a Fejlesztési Minisztériummal való egyeztetést annak érdekében, hogy lássuk, az állam miként áll a rárótt kötelezettség teljesítéséhez. Amennyiben az EuroVelo projekt részeként kívánják az M0 híd ügyét kezelni, ez esetben annak paramétereit szeretnénk közúti forgalomra alkalmassá bővíttetni. Ha az állam nem hajlandó autós hidat építeni, mint ahogy ezt a múltban többször szóban és intézkedésekben kifejezte, akkor várjuk a döntéshozók javaslatát arra vonatkozóan, mily módon kívánják az autóshíd kínálta előnyöket biztosítani a település számára.
– Tavaly nyáron volt egy egyeztetés az állammal, akkor ígértek egy állásfoglalást. Megérkezett-e?
MZS: – Ez idáig az ígért javaslatcsomagot nem kaptuk meg, így nem tudjuk pontosan mi az állam szándéka. Az biztosan látszik, hogy az elmúlt 8 hónapban, hídügyben nem adott ki az állam megbízást autóshíd tervezésére, de a korábbi szándékát megváltoztatva, a leányfalusi nyomvonal helyett a szigeten kívánja vezetni a nemzetközi kerékpár utat. Arra számítunk, hogy ettől függetlenül végre megérkezik az állam közúti hídra vonatkozó állásfoglalása.
– Az EuroVelo kerékpárútra és hídra vonatkozó szigetmonostori döntést milyen módon érinti az M0 híddal kapcsolatos kérdés?
MZS:– Az EuroVelo kerékpárút egy lehetőség arra, hogy kellő odafigyeléssel újabb megélhetési lehetőségeket teremtsünk a település számára. Így véleményem szerint ezt a lehetőséget meg kell ragadnunk. A hídhoz vezető út az egyik esetben a falu határán, a másik esetben a falut érintve halad el. Mindkét esetben a mi feladatunk az, hogy az úton közlekedők céljai között szerepeljen az, hogy a faluban megszálljanak vagy egyéb szolgáltatásokat (bolt, vendéglő, szerviz, sport, stb.) vegyenek igénybe. Ezért dolgunk az, hogy erre vonatkozóan már a turisták elindulásakor otthonukban rendelkezzenek információkkal, hiszen magunkról tudjuk, hogy egy hosszú túra során legritkább esetben hozunk ad hoc döntéseket, legtöbbször előre lefoglalt, megtervezett programjaik vannak. Tudjuk, hogy nem olyan könnyű a Duna fölött hidat építeni, ezért felkészülünk arra is, hogy ebből a projektből kell az M0 híd kapcsán ígért hidat kiharcolnunk. Akik követik a híddal kapcsolatos fejleményeket, tudják, hogy nem könnyű feladat ez, de hiszem azt, hogy ez sikerülni fog.

Teljes cikk az Újságolóban

Valamint Debreczeni Lajos képviselő úr Újságolóban megjelent írásához némi ízelítő:

A bringa úgy látszik indul, mi viszont ülünk babérjainkon, a lobbizást el sem kezdtük. Ehelyett 26-án a Kt ülésen már határozatot hoztunk, hogy elfogadjuk a határ-csárdai hídhelyet, igaz csak azzal a feltétellel, hogy a tűzoltó, a mentő, és a katasztrófavédelem áthajthasson a létesítményen! A határozat azért mehetett át, mert van aki mindig is ezt akarta, a többiek meg úgy tudtuk a tájékoztatás (netán félre tájékoztatás) szerint, hogy nincs más választás! Hiába kértem, előbb ismerjük meg Szentendre jelenlegi álláspontját, mert a korábbi határozataik szerint a csárdánál kizárólagosan gyalogos-kerékpáros hidat engedtek volna. Mint kiderült, ez az álláspont 2014-ben változott, kérdőjelekkel ugyan, engednék a mentőt meg a többit, de autós áthajtás lehetőségétől hosszú távon is elzárkóznak. Az attól való félelem miatt rezeg a léc a tűzoltó, stb. áthajtása előtt is! Ha valaki ma a határcsárdai hídhelyről úgy beszél, hogy az később autós áthajtásnak is teret engedhet, az vagy tájékozatlan, vagy szándékosan ködösít. […] A megbeszélésen kiderült, Szentendrének sincs határozott és megváltozhatatlan álláspontja, az átkelést illetően, a fő szempont a turizmus a jelenleginél is intenzívebb beterelése a városközpontba. Ennek érdekében az elsődleges hídhely a városközpont lenne. A határcsárdai a második a sorban, de az autós forgalom hosszú távú kizárásával! A mentő, stb. még esetleg jöhetne, de csak szigorú feltételekkel. Nem vetik el azonban például a Postás-strand környékét sem, amihez természetesen sok egyeztetés kellene.

Teljes cikk az Újságolóban

2017. április közepén a Kormánybiztos úr és Kisoroszi megegyezett a Kisoroszi kerékpáros híd részleteiről:

Bár többször kértem az elmúlt három évben, hogy az EuroVelo legyen napirendi pontja a testületnek, NEM VOLT! Még csak állásfoglalás sem volt a testülettől, mi több, ha dokumentumokat kértem, akkor nem kaptam, mondván, hogy nincs, és különben is, a testületet köti a népszavazás – ami egyébként jogilag nem állja meg a helyét, mert hatályát vesztette…

Mindezek ellenére április 27.-én Gotthard Viktor kezdeményezésére a falu honlapján is elindult egy EuroVelo “banner“… Ezen “banner” alatt elérhető jegyzőkönyvek:

2014.12.11. EuroVelo banners jegyzőkönyv, ez pedig a jegyzőkönyvek menüpont alatt alatt elérhető  változat. (Gondolom mindenkinek feltűnt, hogy köszönő viszonyban nincs a kettő egymással)

2017.01.26 EuroVelo banneres jegyzőkönyv, ez pedig a jegyzőkönyvek menüpont alatt alatt elérhető eredeti hanganyag. (Ezek elvileg közadatok vagyis közokiratok? amennyiben a hitelessel nem egyezik a banneres változat, akkor azt minek nevezik?)

Egy 2016.03.01. dátumozott szóbeli megállapodásra utalás, az autós híd kompenzációjáról  itt olvasható. (Fentiek fényében, már nem is lepődik meg ezen senki, aki követi a polgármester munkásságát…)

EuroVelo6 tervlapjának Szigetmonostort érintő szakasza:

A Vízművek 2017.04.20.-án írt levelében, az alábbi térképen megjelölt lehetőséget tudja elfogadni:

Az EuroVelo megállapodást, testületi határozat alapján 2017. május 15.ig kell aláírni a polgármesternek.

A polgármester április 28.-án bejelentette hogy az EuroVelo projekttel kapcsolatban, 2017 Május 19.-re lakossági fórumot hív össze a Faluházban 17:00-ra

Azt gondolom, hogy a komp megmarad, hiszen az autós forgalom lebonyolításához továbbra is szükséges a működése. Annyi változás lesz, hogy a sötétedés utáni személyszállításról már nem kell gondoskodnia a Dunai átkelőnek.” Nyilatkozta Molnár Zsolt a Dunakanyar-Pilisi Hírmondó 2017. májusi kiadásában.

( Rendhagyó módon kommentálom 🙂 Mert napközben egyébként gondoskodnia kell a kompnak a személyszállításról, ha lesz gyalogoshíd? Az autósok számára szükségszerű pedig, véleményem szerint, távolról sem üzletileg megalapozott fenntarthatósággal egyenlő. Esetleg a vállalkozót felkeresték már, megkérdezték, hogy ha egyáltalán a vízügyi hatóságok engedélyezik a híd melletti üzemeltetést, a vállalkozó az elmúlt évek tapasztalataiból merítve, vélhetően fenntartható-e az autóskomp? A kérdés költői, mert tudom, hogy nem 🙂 Egyébként, ha sikerülne megtartani a híd mellett közlekedő kompot, akkor legalább lenne egy valódi turisztikai látványosságunk, mert talán a világon nincs még egy olyan hely, ahol a gyalogos híd mellett egy kis autóskomp is működik…. 😀 Ha valaki tud ilyenről, várom a helyszínt és a fényképet a szerkesztőségbe! )

2017.05.19. Szigetmonostoron megtartott EuroVelo lakossági fórum:
(Elnézést a minőségért, de le kellett butítanom a HD felvételt, hogy fel tudjam tenni a másfél órányi anyagot. Így is 1,4gb a mérete. A lényeg hallható és látható.)

Pilis-Dunakanyari Hírmondó 2017. júliusi szám – tudnék mit írni… 🙁

Akkor hogy is állunk most? Az utolsó poszt a témával kapcsolatban a “Csak úgy potyognak az elefántok“, abban elolvashatod.

2018. január: Tahitótfalu kitett honlapjára a Megvalósíthatósági tanulmányt és a terveket. Ezzel kapcsolatban született egy poszt.

2018. február 5.-én Szentendrén megtartott EuroVelo6 lakossági fórum videó-összefoglalója Szigetmonostor tekintetében a Danubia-televízió közvetítéséből:

A Teljes anyag megtekinthető a Danubia-televízió honlapján.

A 2018 december 18-i Magyar Közlöny szerint, forrás már lesz az EuroVelo6 Dömös-Szentendre közötti szakaszra és a két kerékpároshídra a Szentendrei szigetre. Poszt itt olvasható.

A szimon.hu EuroVelo tagekkel ellátott posztjai itt olvashatók.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás