Szavaztak az olvasók

Nos az elmúlt két hónapban nem igazán írtam tartalmasabb posztot, egyrészt mert időt akartam adni a falu új testületének, hogy a munkájukhoz szükséges információkat, eddigi jegyzőkönyveket, költségvetéseket, s a többit tanulmányozhassák, másrészt a választások előtt csúcsra járatott 900 fős látogatottságból, kíváncsi voltam, hányan olvasnak csak a választások miatt és hányan fognak visszatérni később is, információéhségből, mert érdekli a környezetük és a falu mindennapjai.
Egy régóta bennem lévő kételyt írtam ki magamból a mostani hidat építenék posztommal, melynek kapcsán kijelenthető, van számottevő lakossági érdeklődés az információ iránt – még ha nem is mennek el a testületi és a bizottsági ülésekre, ugyanis 3 nap alatt 525-en olvasták a posztot!
Az más kérdés, hogy ebből 85-en tiszteltek meg szavazatukkal, bár szerény véleményem szerint sokat elárul, hogy a „Lerágott csont, már nem érdekel” lehetőséget a szavazók HÉT százaléka választotta!!! Ugyanakkor a válaszadási lehetőségeknél – mint azt jelezte valaki – nem voltam teljesen körültekintő, hiszen se arra nem adtam opciót, hogy ha valaki bizonytalan, sem arra, hogy ha valaki egyáltalán nem szeretne semmilyen hidat. Ez igaz, ezért ezt most pótoltam, hogy mindenki ki tudja fejezni a hídhoz való viszonyát. Ha már statisztika, akkor összességében el lehet mondani, hogy a szavazók 36%-a ragaszkodik az autóshídhoz bármi áron, míg az 57%-a ilyen olyan formában kiegyezne, a kerékpáros híddal is-az esetek túlnyomó többségében összességében a szavazók 47% a Pásztorrév alatt. A híd iránti igényt, nem mutatja jobban, mint hogy a kerékpáros hidat még úgy is el tudná fogadni a szavazók 7%-a, hogy azon mentő tűzoltó nem tud átjönni…
Azonban én azt gondolom, hogy ha én rám szakadt volna a mennyezet és én lennék a polgármester, akkor én lakossági fórumot hívnék össze híd kérdésében, mert a híd kardinális kérdés a jövőnkkel kapcsolatban, ugyanakkor a lehetőségeink korlátozottak. Az nem lehet kérdés – ha kimondja a bíróság(!) –, hogy az autóshíd jár, ugyanakkor a natura2000-es és vízbázis területek védelme miatt a határcsárdától lefele autós híd gyakorlatilag ellehetetlenült.

15km, ~25perc, ~5milliárd forint, forgalom és lakosság bumm

15km, ~25perc, ~5milliárd forint, forgalom és lakosság bumm

A határcsárdánál autóshidat építeni, azért a 15km-ért hát sok értelmét nem látom, de hely sem nagyon hiszem, hogy lenne. Autóshídnak a pásztorrévnél lenne értelme, mert akkor a Szentendrei forgalom egy része kikerülhető lenne, ugyanakkor a falut megterhelő forgalom és a lakosság drasztikus emelkedése továbbra sem kezelt. Persze, merhetek nagyot álmodni, hogy majd kérünk pénzt falut elkerülő sztrádára, de mikor a horányi földutak murvázására sincs pénz, akkor kilométeres két sávos aszfaltra miből lenne? Ez a chipes híd is nagyon jó ötlet, de tud valaki mondani rá az országban egyetlen működő példát, ahol 2500 fős falu számára több milliárdos beruházást eszközöltek és nem stadion…
Viszont az autóshíd ügye jó tárgyalási alap; én azt gondolom, érdemes lenne kompenzációs csomagban kiegyezni, és úgy belemenni egy katasztrófa elhárítási feladatokat is ellátó gyalogos-kerékpáros híddal a Pásztorrév alatt – persze ehhez elengedhetetlen egy új népszavazás. 2 milliárd szabadon felhasználható keretből, lenne pénz bővíteni az iskolát, az óvodát, a horányi utakat kiépíteni, a közterületeinket rendbe tenni, turizmust fejleszteni, sőt, még egy szolgáltatói központra is, mellyel helyben munkalehetőséget tudnánk biztosítani. De hát ez az én nyitott szemléletem, a falu viszont egy zártabb szemléletű vezetésnek szavazott bizalmat, meglátjuk Molnár Zsolt polgármester úr és az általa összeállított csapat – mely teljes létszámmal felsorakozhatott a testületben –, milyen irányba fogja vezetni a falunk hajóját.

(Kis magyarázat: a nyaralótulajdonosok és a helyi lakosok között kénytelen vagyok ez esetben különbséget tenni, mert egy újabb esetleges népszavazáson csak a helyi lakosság szavazhat.Aki szavaz, az a szavazás eredményét is látja!)

[poll id=”3″]

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás