5 híd szigete – kiértékelés

Költői kérdés lehet, de lesznek olyanok, akiket meglepnek a válaszadás arányai? Grafikonok minden esetben ráklikkelésre nagyíthatók! Több mint 300 válasz érkezett az előző posztban közzétett kérdőívre, ami ahhoz képest hogy nem építettem rá kampányt, nem voltak napi szinten terhelve a csoportok a megosztással és „csak” egy szigetmonostori blogger indította el, egész jó eredmény – de azért messzemenő következtetéseket senki ne vonjon le!
A gyári grafikonokkal kezdeném. A kitöltők arányán látszik, hogy legaktívabbak a szigetmonostoriak voltak, és ahogy Szentendre városvezetésének sem sikerült megmozgatnia a 30.000fős települést a véleménynyilvánító szavazására, úgy most is messzemenőkig a szigeti településen élők véleménye tükröződik a felmérésben. (Én egyébként nem nagyon tudom mire vélni, hogy ennyire hidegen hagyja a településen élők nagy részét a híd kérdések, mert eltekintve ettől a felméréstől, a Szentendrei városvezetésnek sem sikerült a lakosságnak még a 10%-át sem szavazásra bírni, pedig ők aztán keményen kampányoltak annak idején hetekig.)

A válaszadók csupán 56,3%-a él a Szentendrei-szigeten, több mint 14% nyaralótulajdonos, míg 6% családi gyökerekkel rendelkezik. Az autóshíd megépülését Szigetmonostor és Szentendre között a válaszadók 76%-a támogatja, de még ennél is többen, 77,5% támogatja a kerékpáros hidat Szentendre belvárosában, sőt több mint fele a válaszadóknak, még ezzel a kerékpáros híddal is kiegyezne – úgy is hogy azon autó nem mehet át –, ha azon mentő, tűzoltó és a tömegközlekedés is megoldható lenne. Ezeknél az arányoknál nem sok minden tükrözi jobban, hogy mennyire kellene a Szentendrei-sziget számára még egy szárazföldi kapcsolat a Duna jobb partján.
A Vác Tahitótfalu közt tervezett hidat is a válaszadók több mint 75%-a támogatja, noha saját bevallásuk szerint sem tölti be a Szigetmonostor Szentendre közti híd szerepét – ezzel csupán 9,6% ért egyet. Ebből arra tudok következtetni, hogy ugyan a válaszadók kis része használná napi rendszerességgel, de bíznak benne hogy mások igen, valamint a katasztrófavédelem túlpartról való elérhetőségét is nagyban befolyásolja – kérdés rendelnének e a szigetre tűzoltót vagy mentőt a váci térségből…
Kicsit medve csapda volt az utolsó kérdés, hogy a válaszadók mi alapján hozták meg a döntésüket. Sokszor szóba kerül a környezetvédelem – mint általában globálisan erény, de lokálisan inkább hátrány, viszont általában ha közvetlenül érintettek vagyunk, akkor igen kis súlyban szerepel döntéseinknél, amit a kérdőív is alátámaszt. Azok közül is, akik környezetvédelmi szempontok szerint hozták meg a döntéseiket, csupán hatan voltak, akik egyik autós hidat sem támogatják (80% valamelyik autós hidat támogatta) – mondjuk ez a hat válaszadó, egy környezetbarát kerékpáros híd megépítését sem támogatja, inkább menjen mindenki körbe a 11-en autóval a környezetvédelem jegyében…(?)
A válaszadók lakóhelyére rászűrve, a hidat támogatók aránya csak nő, ezért úgy gondolom, nem nagyon érdemes külön grafikonokkal terhelni a kedves olvasót. Inkább csak összefoglalnám. A Szentendrei autóshídat a szigeten élők 75%-a támogatja, míg a Szentendre belvárosába tervezett kerékpáros és gyalogoshidat már több mint 82%, sőt a válaszadók több mint fele – 55,8%-a –, még azzal is kiegyezne, ha azon csak a katasztrófavédelem és a tömegközlekedés lenne megoldott! Megjegyzem ezt a lehetőséget a válaszadók csupán 35,6%-a, azaz alig több mint egyharmada zárja ki – mert a többiek nem tudják –, ebben a helyzetben én azt gondolom, nagyon nagy rugalmasságot mutatnak a szigeten élők. A váci hídnak is az összes válaszadóval összhangban van a szigeten élők közt a támogatottsága, hiszen 73,6% támogatja azt – ettől csak Tahitótfalu lakossága tér el, de még köztük is 66,67%-os a váci híd támogatottsága! Fentiek fényében az sem meglepő, hogy a szigeti településen élők 72,6%-a szerint sem orvosolja a váci híd a szentendrei autós híd hiányát!
Kíváncsi voltam még a szentendrei válaszokra az elmaradt EuroVelo híd tekintetében, és bár a válaszok száma igen elenyésző volt, a szentendrei válaszadók 69,81% támogatja az EuroVelo hidat. Ami már érdekesebb, hogy csupán 52,8% egyezne ki azzal, ha azon csak a katasztrófavédelem és a tömegközlekedés lenne megoldott, de autó nem hajthatna át. Mire gondolhatott a válaszadók másik fele – miközben a válaszadók 80% közlekedés szempontjából hozta meg döntéseit!?

Ha már szigetmonostori a blog, nos a szigetmonostori válaszadók 78%-a támogatja a szentendrei autóshidat, és több mint 92%-a a Szentendre belvárosába tervezett kerékpároshidat!!! Ez bődületes arány, ami arra utal, hogy utólag végiggondolva, a tervezett híd hiányát igen csak megszenvedi Szigetmonostor! Hozzáteszem, a válaszadók több mint fele még azzal is kiegyezne, ha a belvárosi hídon katasztrófavédelem és tömegközlekedés is meg lenne oldva, de autók nem közlekedhetnének, – 9% nem tudja, és a válaszadók „csupán” 40%-a utasítja azt el. A válaszait 12% hozta meg környezetvédelmi szempontok alapján, míg 87% személyes érintettség és közlekedés szempontjából.

Arról már a poszt elején is nyilatkoztam, hogy a felmérés távolról sem reprezentatív értékű, ugyanakkor idézném Magyarország miniszterelnökét egy korábbi népszavazással kapcsolatban:

„Nem mentek el, mert ebben a döntésben, nem akartak részt venni, és pontosan tudták, hogy a döntés nélkülük fog megszületni, mint ahogy a döntés meg is született, […] mikor otthon maradtak, ők ezt pontosan tudták.”

Nos döntésről itt nem beszélhetünk, de ha a kedves olvasó legközelebb egy vitába keveredne a közösségi médián, akkor legalább tisztában lehet azzal, hogy véleményével arányaiban a többséghez vagy a kisebbséghez tartozik – legyen akár ő a hangosabb vagy vitapartnere… Mindezek kapcsán megjegyezném, hogy személyeskedésbe soha, DE SOHA nem menjetek bele akkor se ha provokálnak, mert a személyeskedés már önmagában érvelési hiba, ami az ostobaság jelvénye – és sajnos sokan vannak akik büszkén viselik…
Szeretkezz, ne háborúzz!
Ja, és VAU!!!! 😉

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás