Kerékpároshíd, amin a mentő is átjöhet?

Egy 4 csillagos szálloda építése kapcsán, érdekes telepítési tanulmánytervre bukkantunk, mely részleteket is tartalmaz a tervezett EuroVelo6 híddal kapcsolatban. Szentendre talán tud valamit? HAJRÁ SZENTENDRE, ha ez valóban így lesz nagyon sokan hálásak leszünk!

Esetünkben a lényegi rész a tanulmányból:

6.2 Közlekedési javaslatok Közúti kapcsolatok: A tervezési terület előtt húzódó Duna korzó biztosítja távlatban is a közúti gépjármű kapcsolatot. A tervezési terület megközelítő úthálózatra is kihatással lehet a közelben tervezett, Szigetmonostorra vezető gyalogos és kerékpáros híd tervezési terület déli határa közelébe való elhelyezése. Megfontolandó Belvárosi Duna korzó szakaszára vonatkozó gépjármű forgalom elzárást biztosító mai Rév utcai pont áthelyezése a kerékpár-gyalogos híd csatlakozási pontjához való illesztése. Ennek egyik lehetséges megoldását adhatja az adatszolgáltatásként kapott megtervezett híd látványát bemutató légifelvételen ábrázoltak, vagyis egy lehajtó kialakítása a Teátrum telkén keresztül a Rév utca felé. Ez jelentős változást idézhetne elő a Belvárosi forgalom lebonyolításában is. A Szigetmonostorra vezető gyalogos és kerékpáros híd, hídépítészeti tervezése folyik. Érdekes elem a híd koncepciójában a Duna korzóra tervezett körforgalom, amely (bár a híd nem gépjárműforgalom számára tervezett) jó lehetőséget ad észak felől a Duna korzó teljes lezárására a városközpont mentén, mivel a körforgalomban visszafordulhatnak a gépjárművek és elérhetik e fordulópont környezetében tervezett parkolófelületeket is. A tervezett híd lehet az egyik eleme a fejlesztendő EuroVelo6 kerékpárútnak, de mindenképpen fontos kerékpáros kapcsolatként üzemel majd Szentendre és a Szentendrei-sziget között. A híd létesítésének nem célja közúti forgalom kapcsolatának biztosítása, de a megkülönböztetett jelzést használó járművek használhatják majd, mivel jelentősen lerövidíti a sziget településeinek (Szigetmonostor, Pócsmegyer) elérését a 11. sz. főút irányából. A tervezett hídfő közvetlenül a Waterfront-telek mellett éri el a Duna korzót, amely turisztikai szempontból (tekintettel a várható jelentős kerékpáros és gyalogos forgalomra) kifejezetten előnyös lehet a szálloda számára. A fejlesztés után az ingatlan (új szállodaépületek és a bővített kikötő) továbbra is egy közúti bejárattal kapcsolódik a Duna korzó nyomvonalára, de (tekintettel a fejlesztésekkel együtt a telken belül kiépítendő jelentős számú parkolóhelyre) egy vészhelyzet esetén használható kijáratot is javasolt a Czóbel-sétány felé kialakítani. Gyalogos és kerékpáros forgalom A gyalogos és kerékpáros forgalom számára a szálloda megközelítése továbbra is a Duna korzó irányából adott, egyrészt a közúti bejáraton, másrészt a szálloda épület korzóra nyíló főbejáratán át. Az épületen belüli kerékpártárolók mellett a bejárat közelében is javasolt kerékpártárolók kihelyezése. A tervezett épület előtti közterület elválasztott kerékpárút és járda céljára tartandó fenn, az ingatlanhoz tartozó parkolási igényt, telken belül kell kiszolgálni.

A tervezett épület előtti közterület elválasztott kerékpárút és járda céljára tartandó fenn, az ingatlanhoz tartozó parkolási igényt, telken belül kell kiszolgálni. Illusztráció a tervezett gyalogos és kerékpáros híd egyik helyszínére, amely a tervezési terület déli határa mentén elhelyezkedő terület, A híd alá húzódóan a Waterfront kikötő-stégek láthatóak.

A Szentendrei Duna-ágon tervezett kerékpáros – gyalogoshíd egyik lehetséges helyszínére megálmodott híd felül-és oldalnézete. A Duna medrében egy pilonra függesztett hídszerkezet, Összesen mintegy 330 méter hosszú híd.

A teljes telepítési tanulmány itt érhető el.