Megvalósul a Dunai tömegközlekedés

A 2030-ig felvázolt Balázs Mór-terv legfontosabb célja a Duna integrálása Budapest közlekedési rendszerébe, melynek keretében EU forrásból 20 milliárdot kívánnak fordítani a fejlesztésre. A tervpályázat elkészült, keretében 26 hajó megépítése mellett, jut fedezet a kikötők modernizációjára, P+R parkolók kialakítására, biciklitárolókra, sőt, esetenként autóbusz fordulók is létesülnek. A kikötési idő lerövidítését a katamaránok félautomata rendszerrel oldják meg. Az északi dunai ágon közlekedő hajók 5-10 perces sűrűséggel fognak közlekedni, egyszerre akár 110 fővel, 40 km-es sebességgel menetrend szerint Szentendrétől a Nemzeti Színházig kb 50 perces menetidővel. A kis-Duna ágon Budapestet elhagyva Szentendrén, Leányfalun, Tahitótfalun, Dunabogdányban, Kisoroszin, Visegrádon és Nagymaroson fog megállni.

Még márciusban hívtam fel a figyelmet egy 60 milliós vissza nem térítendő pályázatra, melynek keretében kikötőt lehetett volna létesítenünk, de sajnos nem indultunk, így a vérkeringésbe vélhetően ezen menetrend szerinti hajóközlekedéssel sem fogunk bekerülni, pedig ha jól számolok akkor 30-35 perc alatt lehetne bejutni Szigetmonostorról Batthyányi térre, amiért én biztos nem ülnék autóba. Arról nem is beszélve, hogy hány meg hány turista tudott volna kijönni és nem lenne probléma az autók parkolásával.