Május 6-án a Szentendrén megtartott közmeghallgatással – videóval itt tekinthető meg -, lezárult a környezetvédelmi hatósági eljárás, ma pedig kihirdették, mely helyszíneken tervezik meg a hidakat és mely útvonalváltozatokat dolgozzák ki részletekbe menően. Az évek óta tartó előkészületeket, több lakossági fórum is megelőzte. Ezek egyikén, Szigetmonostoron, Hadházy Sándor – térségünk országgyűlési képviselője –, biztosította a lakosságot afelől, hogy amennyire lehetséges figyelembe fogják venni a lakosság véleményét és szempontjait a hídhelyeket tekintve. Szigetmonostor polgármestere és képviselő testülete, bár ismerte a lakossági véleményeket – a lakosság 63%-ban a Szentendrei belvárosi helyszínt támogatta –, erősen lobbizott a Határcsárdai – északabbra eső, Szentendre és Leányfalu határában lévő –, hídhelyszín mellett, valamint, hogy mentő és tűzoltó áthaladjon a hídon. Utóbbit két évvel ezelőtt határozottan visszautasította mind a kormánybiztos, mind a NIF, mert ahogy Molnár Zsolt és testülete is gondolkozott, amin egy tűzoltó autó átjöhet, azon előbb utóbb a civil járműforgalom is megindulhat, ami viszont nem célja az Európai Uniós beruházásnak. Ennek ellenére, miért ágál a szigetmonostori polgármester és testülete Szentendre belvárosa – mint hídhely – ellen, az a mai napig rejtély számomra, viszont ahogy a tervező a pár nappal ezelőtti közmeghallgatáson jelezte, gyakorlatilag a 123-as kormenyrendeletet figyelembe véve is jogszerűen valósítható meg a híd a belvárosban. Ezen elhangzottakon felbuzdulva, mi magunk is, valamint több olvasónk klaviatúrát ragadt, hogy a nyomvonalakkal és a hídhelyszínekkel kapcsolatos lakossági érdekeiket, meglátásaikat tolmácsolják a döntéshozók irányába.

Mint az a határozatból megtudható, a HÍD-2 és HÍD-3b hídhelyekre nem adható ki engedély, azonban a HÍD-1, valamint a HÍD-3a és HÍD-3c – utóbbi kettőről felülnézeti helyszínkép alább -, még engedélyezhető, tehát gyakorlatilag most sincs még végleges döntés, hogy a Határcsárdánál vagy Szentendre belvárosánál lesz az EuroVelo6 déli kerékpáros hídja.

 

Tovább tanulmányozva a határozatot, újabb ellentmondást fedezhetünk fel, mely szerint a HÍD-3a és a HÍD-3c változatokat ugyan nem vetették el, viszont a hozzá egyenesen vezető SZM-7 szakaszt igen – lásd a mellékelt képen. A hídra való feljutás, ezek szerint oldalirányból valósítható meg, ahol jelenleg a Pásztorrévet közelítik meg az autósok.

 

Később a határozat többi részéről is írunk.

EuroVelo anyagok csokorba szedve itt: http://szimon.hu/hidjainkrol-kommentar-nelkul/ és itt: http://szimon.hu/tag/eurovelo/

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás