2018 fontosabb állomásai, sikerei

Szokás évértékelést tartani, talán már mi is eljutottunk arra a szintre, hogy érdemes végignézni az előző év eseményeit, fontosabb állomásait.

Már rögtön januárban igen nagy fába vágtuk a fejszénket. A Dunakeszi komp üzemelésével kapcsolatos lakossági igények alapján, kifejezetten a kompközlekedéssel kapcsolatban készítettünk egy felmérést. Összesen 368 választ kaptunk, melynek köszönhetően kijelenthető, hogy az állandó utazóközönség nagy részét elértük. A jól kidolgozott kérdéseknek és az elemzésnek köszönhetően, egy komplett piackutatással tudtuk megerősíteni a lakossági igények tényét. A felmérés kidolgozott eredményeit, eljutattuk az önkormányzathoz.

A képviselő-testület február 15-i ülésén döntött úgy, hogy SZMSZ-t módosítva Tibor kapta meg a lehetőséget a Kommunikációs és Közlekedési Bizottság erősítésére. Noha döntési joga ugyan nem, de véleményezési joga lett a döntéshozók asztalánál, ezért velünk egyetemben, nagy reményekkel indult a feladatnak, azt gondolván, hogy a lakossági érdekérvényesítés új teret kaphat kommunikációs, valamint közlekedést érintő kérdésekben – tévedtünk

Márciusban, sok évnyi próbálkozás után a Dunapart ligetesítését sikerült egyeztessük a Vízigazgatósággal és kapott zöld utat kezdeményezésünk, hogy legyen végre ligetesített dunapart a szigetmonostori oldalon is, mely nem csak esztétikai és turisztikai szempontok alapján lenne indokolt, de a gát védelme miatt is, hogy a hullámtér el tudja látni feladatát. Mivel civilekként mi hivatalosan nem járhatunk el ez ügyben csak a polgármester, ezért minden szükséges információt, levelezést átadtunk Molnár Zsoltnak, valamint a Szedd magad országos akció keretében a kijelölt területet megtisztítottuk a hulladéktól.

Áprilisban helyes kis figyelemfelkeltő, forgalomlassító táblákat helyzetünk ki kiscicával és labdázó gyermekekkel, mely kezdeményezésünket szerencsére többen is követtétek.

Május gyakorlatilag a Csatornázási Társulatról szólt, a nyomásgyakorlásról, hogy a törvényi előírásoknak tegyen végre eleget és 30 nap helyett, ha három év után is, de kezdje el az elszámolást, valamint mivel a 4 milliárdos projekt az EU-tól 3,7milliárdos támogatást kapott, az önerőpályázatok pedig fedezték a szükséges további 300 milliót, ezért a 100%-os támogatásnak köszönhetően fizesse vissza a tagoknak a Társulat a teljes önerőt, hiszen a Társulat gyakorlatilag azért jött létre, hogy a tagjai érdekeit képviselje és kezelje a projekthez szükséges lakossági befizetéseket.
A májusi közgyűlésen végül engedett a lakossági nyomásnak a Társulat vezetése és elkezdte a felszámolást, valamint döntött az önerőpályázatokból befolyt támogatások visszaosztásáról, mely ugyan a befizetéseknek csak a kisebbik része, de sikerként könyveltük el az eredményt.

Júniusban a kompszerződés egyeztetése zajlott a közlekedési bizottság keretein belül. Noha február elején leadtuk a megfogalmazott lakossági igényeket, csak az április 26-ai képviselő-testületi ülésen bízták meg közlekedési bizottságot az egyeztetésre és a szerződés aláírására. Az előkészítő munkánk kitért a lakossági igényeknek megfelelő új szerződés tervezet megfogalmazására is, amely erősebben képviseli mind az utazóközönség, mind a település érdekeit, szemben az elöző szerződéssel. Munkánk eredményének köszönhető, hogy Molnár Zsolt Szigetmonostor polgármestere is azt nyilatkozta 2018 decemberében, őt is megnyugtatja a július 9-én aláírt új szerződés, melyben a március 1-től szeptember 30-ig tartó „szezon”, reggeli csúcsidőszak dupla kompjárata, valamint az eddig a menetrendben nem szereplő két esti járat is szerepel.

Egy októberi Kisbíróban megjelent cikkre reagálva, az EuroVelo6 kapcsán Szentendre és Szigetmonostor közt tervezett gyalogos és kerékpáros híd helyszínének felmérésével fordultunk a lakossághoz. Felmérésünk ismét számottevő támogatást kapott és összesen 358-an töltöttétek ki a kérdőívet, melyből kiderült, hogy közel 63% támogatja hídhelyszínként Szentendre belvárosát – teszi mindezt többnyire közlekedési és turisztikai szempontok alapján. Később, október közepén, egy Flashmob keretében, figyelemfelhívó akciót szerveztünk, hogy felhívjuk a döntéshozók és az ország figyelmét a közlekedési nehézségeinkre. Sok jó kedvvel és lelkesedéssel, nekiálltunk úgy csinálni, mint akik kiássák a partra vetett gödi révet, mely az RTL-Klubnak is hírértékűnek bizonyult.

Novemberben megtartottuk a Csatornázók Fórumát, melyet a Társulat vezetésének kezdeményezésére szerveztünk meg. A hosszú előkészítő munkát követően, a rendezvény napján a Társulat vezetése – az alacsony érdeklődésre hivatkozva –, bejelentette, hogy nem jön el amit a különböző közösségi felületeken közölt. Ennek ellenére – bár közel sem annyian mint előre jeleztétek –, a PRK rendezvénytermét megtöltötték a válaszokat váró érdeklődők. Noha a helyi újság tartalma és felépítése durván és személyeskedve reagált a lakossági érdekérvényesítés kísérletére, sem hivatalos dokumentumokkal megerősített cáfolat, sem elfogadható magyarázat nem érkezett, hogy a 2015 végén átadott, gyakorlatilag 100%-osan támogatott projekttel, miért nem számolt el a mai napig a Társulat és miért nem fizette vissza az emberek pénzét, a teljes önrészét.

Decemberben a kompos értesítő e-mailekre, építettünk egy Kompinfo weboldalt és a leveleket összekötöttük a Facebookon egy Kompinfo oldallal, is melyet már több mint 300-an követtek -, sőt RSS csatornát is létrehoztunk, hogy a négy vállalkozó egyetlen egy e-mail értesítéssel a lehető legtöbb csatornán elérhesse az utazóközönségét. A Facebook oldalon semmi személyes adatot nem kell megadni, az értesítések pedig egyénileg állíthatók be. Itt szeretném felhívni a figyelmet, hogy a rendszer teljesen automatikus, emberi beavatkozás nélkül üzemel, ezért privát üzenetben nem tudunk tájékoztatást adni, minden információért kérünk benneteket forduljatok a vállalkozókhoz – illetve a közlekedési bizottsághoz vagy a polgármesterhez.

Nos, mint az jól látható, amennyiben a közösség összefog és a problémák mögé állva ügyeket támogat, segít, hozzá teszi ki-ki amit lehetősége, ereje, ideje, energiája enged, akkor abból lehet eredményeket, sikereket felmutatni! Ezúton is köszönjük támogatásotokat, de legfőképpen azt, hogy hittetek magatokban, és bíztatok a közösség erejében! Idei célkitűzés, hogy a továbbiakban ugyanezt, tegyük szervezettebben, a részvételi demokráciát ne csak próbáljuk, hanem gyakoroljuk és éljük meg. Ne engedd, hogy a változás a irányítson, te irányítsd a változást, a változás te magad légy!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.